ماه زمین دو تکه شد!، عکس

به گزارش دنیای ویدئو، مطالعه ای که اخیرا اجرا شده است، حاکی از آن است که سیارک Kamooalewa ممکن است در اثر برخورد شدید، تکه ای از ماه باشد که از آن جدا شده است.

ماه زمین دو تکه شد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، ستاره شناسان شواهد بیشتری پیدا نموده اند که یک سیارک نزدیک به زمین، تکه ای از ماه است؛ سیارک Kamooalewa یک تکه سنگ به میزان چرخ و فلک است که هر ماه آوریل در فاصله 9 میلیون مایلی (14.4 میلیون کیلومتری) از زمین می چرخد.

از زمان کشف این شی در سال 2016، دانشمندان در خصوص منشأ این سنگ عجیب متعجب شدند و زمانی که تجزیه و تحلیل سال 2021 نشان داد که ترکیب Kamooalewa شبیه ماه است، شگفت زده شدند.

اکنون، یک مطالعه نو، روشی امکان پذیر را توصیف می نماید که برخورد یک سیارک باستانی می تواند صخره فضایی را به مسیر فعلی بیاندازد و نشان می دهد که ممکن است تکه های ماه بیشتری در اطراف منظومه شمسی شناور باشند.

رنو مالهوترا، یکی از دانشمندان علوم سیاره شناسی در دانشگاه آریزونا، در بیانیه ای گفت:اکنون در حال اثبات این موضوع هستیم که ماه منبع محتمل تری برای Kamooalewa است.

دو ویژگی مداری غیرمعمول اخترشناسان را به آنالیز Kamooalewa کشاند. اول، آنقدر به سیاره ما نزدیک است که به نظر می رسد به دور آن می چرخد، حتی اگر شریک مداری واقعی آن خورشید باشد. دوم، پیش بینی می گردد که این سیارک برای میلیون ها سال نزدیک به زمین باشد، در حالی که بسیاری از اجرام نزدیک به زمین تنها برای دهه ها در اطراف آن معلق می مانند.

این ناهنجاری ها اخترشناسان را بر آن داشت تا در سال 2021 تجزیه و تحلیلی از طیف سیارک انجام دهند. آنها دریافتند که نور ساطع و جذب شده به وسیله Kamooalewa نشان می دهد که سیارک احتمالاً از سنگ ماه ساخته شده است.

منبع: livescience

  • فردا شب به آسمان نگاه کنید؛ ماه گرفتگی 6آبان ماه را از دست ندهید!/ عکس

  • عکسبرداری ناسا از چهره ای ترسناک در مشتری!/ عکس

  • تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1125

به "ماه زمین دو تکه شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه زمین دو تکه شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید