جاودانگی نیمار در تیم ملی برزیل؛ عبور از پادشاه

به گزارش دنیای ویدئو، تیم ملی فوتبال برزیل، بامداد امروز در مرحله انتخابی جام جهانی 2026، به مصاف بولیوی رفت و پیروز شد با نتیجه 5 بر یک برنده گردد. اتفاق اصلی در این ملاقات مربوط به حضور نیمار در ترکیب سلسائو بود. او که بعد از ماه ها مصدومیت، دوباره فرصت حضور در ترکیب تیم ملی برزیل را به دست آورد 2 بار در این ملاقات پیروز به گلزنی شد که همان 2 گل، نامش را در تاریخ فوتبال این کشور به ثبت رساند.

جاودانگی نیمار در تیم ملی برزیل؛ عبور از پادشاه

نیمار ابتدا در دقیقه 61 توانست نتیجه بازی را 4 بر صفر به سود برزیل کند و سپس هم در وقت های اضافی مسابقه (3+90) گل پنجم تیمش را وارد دروازه حریف کرد. همین 2 گل کافی بود تا او شمار گل های زده اش با پیراهن برزیل آنهم بعد از 125 مسابقه را به عدد 79 برساند و از پله، پادشاه فوتبال جهان که بین سال های 1957 تا 1971 توانسته بود در 92 مسابقه 77 گل برای برزیل بزند، عبور کند. البته که در تاریخ فوتبال برزیل، این رکورد همچنان دست مارتا، فوق ستاره تیم ملی زنان این کشور است که توانسته در 189 بازی برای برزیل 122 گل بزند و نامش را بالاتر از ستاره های تیم مردان این کشور حک کند.

البته که ماجرای تعداد گل های زده پله در تیم ملی برزیل هم چندان بی حرف و حدیث نیست. ادسون آرانتس دوناسیمنتو، ملقب به پله، که 29 دسامبر 2022 در سن 82 سالگی فوت کرد، آمار دیگری هم دارد که مربوط به 113 مسابقه و 95 گل با پیراهن تیم ملی برزیل است. این عدد که شامل گل های او در مسابقات محبت آمیز، تقابل برزیل با تیم های باشگاهی و تقابل تیم ملی با تیم های رسمی ایالات برزیل است مورد تایید فدراسیون فوتبال این کشور قرار گرفته، ولی فیفا از آنجا که چنین بازی هایی را در زمره بازی های رسمی تلقی نمی کند، چنین آماری را قبول ندارد و همان 77 گل برای پادشاه برزیلی ها ثبت شده است.

پله که هنوز هم به زعم بسیاری، برترین بازیکن فوتبال تاریخ است، تنها فردی است که 3 بار قهرمان جام جهانی شده و میانگین گل 0.84 در هر بازی را در مقایسه با نیمار (0.63) برای خودش ثبت نموده است. نیمار 31 ساله که همین چند هفته قبل از پاری سن ژرمن راهی الهلال عربستان شده، بعد از غیبت در 3 بازی تدارکاتی برای برزیل، به علت مصدومیت، دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شده تا برابر بولیوی و پرو (سه شنبه در لیما) به میدان برود. او پیش از بازی درباره شکستن رکورد پله در کنفرانس خبری گفته بود پله، به اتفاق آراء پادشاه فوتبال است. تصور کنید بشود رکورد فردی مثل او را شکست... این اتفاقی خاص است و گلم را به همه افرادی تقدیم می کنم که در این مسیر به من یاری نموده اند.

نیمار، 9 دسامبر سال پیش، با گلزنی برای تیم ملی برزیل در یک چهارم نهایی جام جهانی در ملاقات برابر کرواسی با رکورد پله برابری نموده بود. آن موقع پله روی تخت بیمارستان، 3 هفته قبل از فوتش، با ارسال پیامی، به نیمار تبریک گفت.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1117

به "جاودانگی نیمار در تیم ملی برزیل؛ عبور از پادشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاودانگی نیمار در تیم ملی برزیل؛ عبور از پادشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید