بازی GTA 6 در چه سالی جریان دارد؟

به گزارش دنیای ویدئو، چندی پیش تریلر رسمی بازی جی تی ای 6 (GTA 6) منتشر شد و هواداران پس از نزدیک به 10 سال توانستند با شماره بعدی مجموعه جی تی ای روبرو بشوند. از زمان عرضه تریلر، هواداران در پی نکات مختلف بودند و همیشه کوشش می کردند تا اطلاعات بیشتری از آن بدست بیاورند. پس از عرضه این تریلر سؤال های بسیار زیادی برای هواداران ایجاد شد که نکته مثبت اینجا بود که پاسخ بسیاری از این سؤالات در خود تریلر وجود داشت.

بازی GTA 6 در چه سالی جریان دارد؟

طبق چیزی که راکستار اعلام نموده بازی جی تی ای 6 در سال 2025 میلادی عرضه خواهد شد. با این حال سؤال اصلی اینجاست که این بازی در چه بازه زمانی جریان دارد. در کل عناوین جی تی ای در کوشش هستند تا وقایع روز را به تصویر بکشند و در نتیجه این بازی هم فاصله زیادی نخواهد داشت ولی سؤال اینجاست که به طور دقیق این بازی در چه دورانی جریان دارد.

بازی جی تی ای 6 مانند عناوین دیگر این مجموعه از فرهنگ روز در ساختار خود استفاده می نماید. از طرفی این بازی با ارائه یک جهانی گسترده و غنی باعث می گردد تا یک تجربه خاص را از جهانی امروزی به کاربر ارائه دهد. زمانی که شما به تریلر توجه کنید متوجه خواهید شد که از وقایع روز در آن استفاده شده است. مثلاً اینکه تمساح ها وارد خانه ها شوند یا یک خانم با دو چکش در یک ویدئو حضور داشته باشد، همگی مواردی هستند که در جهانی مجازی بسیار پر بازدید شده اند. پس تریلر بازی جی تی ای 6 مانند یک آینه از جهانی امروزی عمل می نماید اما دقیقاً این آینه چه زمانی را نشان می دهد؟

با آنالیز کامل تریلر شما متوجه وقایعی خواهید شد که مشابه آن در جهانی واقعی و در اواخر دهه 2010 میلادی و ابتدای 2020 جریان داشته اند. در نتیجه بازی جی تی ای 6 در زمانی جریان دارد که جامعه وایس سیتی (Vice City) با جهانی امروزی همگام بوده و اثر شبکه های مجازی به طور کامل در آن دیده می گردد. همین موضوع شبکه های اجتماعی باعث شده که جدا کردن آن از واقعیت حال حاضر جهان کار دشواری باشد.

یکی از هواداران بسیار دقیق بازی جی تی ای 6 یک نکته بسیار جالب در این تریلر پیدا نموده است.به این شکل که او زمانی را که لوسیا (Lucia) که کرکتر اصلی بازی است، یک اسکناس 20 دلاری در دست دارد آنالیز نموده است. این اسکناس 20 دلاری پس از آنالیز های زیاد معادل اسکناس هایی است که در سال 2021 میلادی وجود داشته است. به علت اینکه شماره سریال آن با Q شروع شده که تنها در سال 2021 ما شاهد این موضوع در جهانی واقعی بودیم.

نکته جالب اینجاست که در اسکناس های 100 دلاری ما شاهد شماره سریال SA 04101998 هستیم که اشاره به تاریخ تأسیس شرکت راکستار دارد. پس این نکات ریز به طور کامل اشاره دارند که بازی جی تی ای 6 در دوران امروزی جریان دارد.

تئوری اصلی این است که عناوین مجموعه جی تی ای در همان سالی که عرضه می شوند جریان دارند. به این معنا که بازی جی تی ای 1 در سال 1997 جریان داشت. این موضوع برای شماره 3، 4 و حتی 5 هم صدق می کرد. شماره 2 از لحاظ زمانی کمی عجیب بود که برای این تئوری مناسب نیست ولی طبق رابطه کلی که وجود دارد بازی جی تی ای 6 نیز در سال 2025 میلادی جریان خواهد داشت. استثناهای اصلی بازی های وایس سیتی (Vice City) و سن آندرس (San Andreas) بودند که به دوران خاصی از تاریخ آمریکا اشاره داشتند.

نکته اصلی اینجاست که بازی جی تی ای 6 قطعاً در سال 2025 میلادی جریان دارد حال شما هرچه بیشتر این تریلر را آنالیز کنید متوجه خواهید شد که بیشتر به وقایع روز توجه داشته و این بازی قصد ندارد تاریخ دیگری را آنالیز کند. فرمول زمان بندی مجموعه جی تی ای تا الان پاسخدهی بسیار خوبی داشته و در نتیجه راکستار نیز تصمیم ندارد تا در این زمینه ریسک زیادی بکند.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1130

به "بازی GTA 6 در چه سالی جریان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی GTA 6 در چه سالی جریان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید